Artikel 1 Algemene bepalingen – versie 2.0-102024
In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:

  1. opdrachtgever: de natuurlijke of rechtspersoon die aan opdrachtnemer een
    opdracht heeft verstrekt tot het verrichten van werkzaamheden, zulks in de ruimste zin van het
    woord
  2. opdrachtnemer: PhoneCare, MessageCare, Conferencecare, SMSCare
    (handelsnamen van PlusCare bv) , verder te noemen PLUSCARE, ingeschreven in het
    Handelsregister van de Kamer van Koophandel te Utrecht onder nummer 30103717
  3. werkzaamheden: alle activiteiten van PLUSCARE welke zijn of worden geïnitieerd in
    opdracht en/of ten behoeve van de opdrachtnemer.
  4. bescheiden: alle door de opdrachtgever aan opdrachtnemer in het kader van de
    uitvoering van de overeenkomst ter beschikking gestelde zaken, gegevens en gegevensdragers.
    Artikel 2 Toepasselijkheid algemene voorwaarden
    Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, alsmede op alle
    overeenkomsten welke de opdrachtnemer met zijn opdrachtgever aangaat, tenzij partijen
    uitdrukkelijk anders zijn overeengekomen.
    Van deze algemene voorwaarden afwijkende bedingen zijn slechts geldig indien deze
    uitdrukkelijk zijn overeengekomen en bovendien schriftelijk zijn bevestigd.
    Toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de opdrachtgever wordt hierbij uitdrukkelijk
    van de hand gewezen.
    Artikel 3 Aanbiedingen
    Alle aanbiedingen geschieden geheel vrijblijvend, tenzij uitdrukkelijk anders is vermeld.
    Het enkele uitbrengen van een prijsopgave, begroting, voorcalculatie of soortgelijke mededeling
    kan niet gelijkgesteld worden aan een aanbieding in de hiervoor en bedoelde zin en kan de
    opdrachtnemer derhalve niet verplichten tot het sluiten van een overeenkomst.
    Artikel 4 Prijs
    Partijen kunnen overeenkomen dat voorafgaand aan de uitvoering van de werkzaamheden door
    opdrachtgever een door opdrachtnemer vast te stellen voorschotbedrag wordt voldaan.
    Opdrachtnemer heeft het recht de uitvoering van de werkzaamheden niet aan te vangen, dan
    wel om deze op te schorten, tot het moment dat het in het eerste lid genoemd voorschotbedrag
    is voldaan.
    De door partijen overeengekomen prijs is verschuldigd met de uitvoering van de werkzaamheden
    en ongeacht het resultaat van die werkzaamheden.
    Pluscare B.V. – Algemene voorwaarden – versie 2.0-102024
    De door partijen overeengekomen prijs kan tussentijds door de opdrachtnemer worden
    gewijzigd, indien opdrachtnemer zulks nodig mocht achten in geval van tarievenwijzigingen van
    telefoon- of stroomvoorzieningen, overheidsheƯingen en valutaschommelingen, welke voor zijn
    rekening komen en welke de 15% te boven gaan. Prijswijzigingen gelden alleen voor de toekomst
    en worden vooraf schriftelijk aan de opdrachtgever kenbaar gemaakt.
    Opdrachtgever is gerechtigd om na kennisneming van tussentijdse prijswijziging de
    overeenkomst per direct te beëindigen. Dit dient dan te geschieden door schriftelijke
    kennisgeving aan opdrachtnemer en binnen 14 dagen na verzendingsdatum van de voorgestelde
    prijswijziging. Indien de opdrachtgever geen bezwaar maakt tegen de voorgestelde tussentijdse
    prijswijziging op de wijze als hiervoor bedoeld, wordt hij geacht met de prijswijziging akkoord te
    zijn gegaan.
    Artikel 5 Duur van de overeenkomst
    Een overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, tenzij partijen uitdrukkelijk zijn
    overeengekomen dat zij voor bepaalde tijd is aangegaan.
    Indien de overeenkomst is beperkt tot het verrichten van één bepaalde dienst, zonder dat
    partijen hiervoor uitdrukkelijk een termijn (in de zin van fatale termijn) zijn overeengekomen, dan
    duurt de overeenkomst zo lang als de werkzaamheden redelijkerwijs in beslag nemen en tot het
    moment dat de werkzaamheden zijn afgerond. De opdrachtnemer zal niettemin -indien
    mogelijk- voorafgaand aan de uitvoering van de werkzaamheden een indicatie geven van de tijd
    welke deze in beslag zullen nemen.
    Artikel 6 Wijzigingen in en aanvullingen op de overeenkomst
    Wijzigingen in en aanvullingen op enige bepaling in de overeenkomst dan wel de algemene
    voorwaarden, kunnen slechts schriftelijk worden overeengekomen.
    Wijzigingen in en aanvullingen op enige bepaling in de overeenkomst dan wel de algemene
    voorwaarden, gelden slechts voor die ene overeenkomst, tenzij uitdrukkelijk anders is bepaald.
    Artikel 7 Verplichtingen opdrachtgever
    De opdrachtgever is gehouden alle door opdrachtnemer gewenste medewerking te verlenen en
    alle gegevens en goederen, waaronder stukken of gegevensdragers, welke opdrachtnemer naar
    eigen oordeel nodig heeft voor de uitvoering van zijn werkzaamheden, tijdig en in de door de
    opdrachtnemer gewenste vorm en op gewenste wijze ter beschikking te stellen.
    De opdrachtgever staat er voor in dat hij volledig gerechtigd is over de aan de opdrachtnemer
    overhandigde goederen en gegevens te beschikken.
    De opdrachtgever staat er voor in dat de opdrachtnemer nimmer werkzaamheden behoeft uit te
    voeren, dan wel ten behoeve van opdrachtnemer boodschappen te verspreiden, welke strijdig
    kunnen zijn met zijn eigen overtuiging dan wel met hetgeen in het maatschappelijk verkeer
    betaamt.
    Pluscare B.V. – Algemene voorwaarden – versie 2.0-102024
    Indien de opdrachtgever niet voldoet aan een van de hiervoren omschreven verplichtingen, heeft
    de opdrachtnemer het recht zijn werkzaamheden nog niet aan te vangen dan wel om deze op te
    schorten tot het moment dat de opdrachtnemer alsnog aan zijn verplichtingen heeft voldaan.
    Indien de opdrachtgever niet voldoet aan een van de hiervoren omschreven verplichtingen is hij
    bovendien gehouden alle schade te vergoeden die de opdrachtnemer hierdoor heeft geleden.
    Artikel 8 Verplichtingen opdrachtnemer
    Opdrachtnemer zal zich optimaal inspannen om de overeengekomen werkzaamheden naar
    eigen inzicht en deskundigheid uit te voeren, zoveel mogelijk in overeenstemming met de
    wensen en instructies van de opdrachtgever.
    Opdrachtnemer is gerechtigd de werkzaamheden geheel dan wel gedeeltelijk door derden te
    laten verrichten.
    Artikel 9 Rechten van derden
    De opdrachtgever neemt alle redelijkerwijs te vergen voorzorgen in acht om te voorkomen dat,
    ter zake van door hem aan opdrachtnemer ter beschikking gestelde bescheiden, derden jegens
    de opdrachtnemer een rechtsvordering zouden kunnen instellen welke is gebaseerd op inbreuk
    op enig hen toekomend recht.
    Indien het onherroepelijk vaststaat dat sprake is of zal zijn van inbreuk op een aan een derde
    toekomend recht als bedoeld in lid 1, zal de opdrachtnemer de geleverde bescheiden
    terugnemen met vergoeding van de tot dan toe door opdrachtnemer gemaakte kosten, dan wel
    ervoor zorgdragen dat opdrachtnemer het geleverde ongestoord kan blijven gebruiken.
    Artikel 10 Aansprakelijkheid
    Voor alle directe schade van de opdrachtgever, verbandhoudend met, dan wel veroorzaakt door
    niet, niet-tijdige of niet-behoorlijke uitvoering van de werkzaamheden, is de aansprakelijkheid
    van de opdrachtnemer beperkt tot het bedrag van de voor de overeenkomst bedongen prijs,
    doch in ieder geval niet hoger dan het bedrag waarvoor opdrachtnemer zich heeft laten
    verzekeren.
    De opdrachtnemer is nimmer gehouden tot vergoeding van indirecte schade, uit welken hoofde
    ook.
    De opdrachtgever is gehouden de opdrachtnemer voldoende gelegenheid te bieden de schade
    welke de opdrachtgever mogelijkerwijs zou lijden en tot vergoeding waarvan de opdrachtnemer
    mogelijkerwijs verplicht zou zijn, ongedaan te maken dan wel deze te beperken.
    De opdrachtnemer is nimmer gehouden tot vergoeding van schade welke ontstaat door
    beschadiging aan of zoekraken van door opdrachtgever ter hand gestelde bescheiden tijdens
    vervoer of verzending, ongeacht in wiens opdracht vervoer of verzending plaatsvindt.
    Artikel 11 Overmacht
    Pluscare B.V. – Algemene voorwaarden – versie 2.0-102024
    Onder overmacht wordt verstaan: die omstandigheden die de nakoming van de overeenkomst
    verhinderen en die niet aan de opdrachtnemer kunnen worden toegerekend. Onder overmacht
    wordt onder andere gerekend een stagnatie in de geregelde gang van zaken binnen de
    onderneming van de opdrachtnemer.
    Onder overmacht wordt in ieder geval verstaan: uitval, onderbreking of storing van de stroom- en
    telefoonvoorziening van opdrachtnemer, zonder dat de oorzaak daarvoor aan opdrachtnemer te
    wijten is.
    Indien de opdrachtnemer door overmacht zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet, niet tijdig
    of niet naar behoren kan nakomen, worden die verplichtingen opgeschort tot het moment dat de
    omstandigheden welke de overmacht veroorzaken zijn opgeheven.
    Indien de periode waarin deugdelijke nakoming door overmacht onmogelijk is langer duurt dan
    90 dagen, dan wel een fatale termijn overschrijdt, zijn beide partijen bevoegd de overeenkomst
    te ontbinden, zonder dat er in dat geval een verplichting tot schadevergoeding bestaat.
    Artikel 12 Beëindiging van de overeenkomst
    Zowel de opdrachtnemer als de opdrachtgever is bevoegd de overeenkomst te ontbinden, doch
    slechts indien zijn wederpartij tekort is gekomen in de nakoming van een wezenlijk deel van de
    op hem rustende verplichting en ter zake in verzuim geraakt is.
    Zowel de opdrachtnemer als de opdrachtgever is bevoegd de overeenkomst te ontbinden, indien
    de wederpartij in staat van faillissement verkeert of aan de wederpartij surseance van betaling is
    verleend.
    Indien een overeenkomst naar aard en inhoud aangegaan is voor onbepaalde tijd, kan deze door
    elk der partijen door opzegging worden beëindigd. Opzegging dient schriftelijk en onder opgave
    van redenen te geschieden. Voor opzegging dient een termijn van 2 maanden inachtgenomen te
    worden, tenzij partijen uitdrukkelijk anders zijn overeengekomen.
    Artikel 13 Betaling
    Betaling van facturen dient te geschieden binnen de gestelde termijn beschreven op iedere nota,
    door middel van een wettig betaalmiddel, ten kantore van opdrachtnemer, tenzij uitdrukkelijk
    schriftelijk anders is overeengekomen.
    In geval van liquidatie, faillissement of surséance van betaling van de opdrachtgever zullen alle
    vorderingen welke de opdrachtnemer nog op deze opdrachtgever mocht hebben direct
    opeisbaar zijn.
    Betaling dient te geschieden in Nederlandse valuta.
    Betaling dient plaats te vinden zonder enig beroep op korting of verrekening.
    Indien de opdrachtgever niet binnen de overeengekomen betalingstermijn heeft betaald, is hij
    van rechtswege in verzuim en heeft de opdrachtnemer vanaf de vervaldatum recht op de
    vertragingsrente ter hoogte van de wettelijke rente, vermeerderd met 3%.
    Pluscare B.V. – Algemene voorwaarden – versie 2.0-102024
    Alle kosten, ter verkrijging van voldoening zowel in als buiten rechte, komen voor rekening van de
    afnemer. Deze kosten worden vastgesteld op ten minste 15% van het te vorderen bedrag, met
    een minimum van € 250,00. Indien de opdrachtnemer aantoont noodzakelijkerwijs hogere
    kosten te hebben gemaakt, komt ook het meerdere voor vergoeding in aanmerking.
    Opdrachtnemer is bevoegd al zijn verplichtingen jegens opdrachtnemer op te schorten,
    waaronder afgifte van bescheiden of andere zaken, tot het moment dat opdrachtnemer alle
    opeisbare vorderingen heeft voldaan.
    Artikel 14 Klachten
    Alle klachten met betrekking tot door de opdrachtnemer verrichte werkzaamheden, dienen
    binnen 30 dagen na uitvoering van de werkzaamheden dan wel ontvangst van de factuur op
    schrift door de opdrachtnemer te zijn ontvangen. Indien de opdrachtgever kan aantonen dat hij
    een gebrek waarop de klacht stoelt redelijkerwijs niet eerder had kunnen ontdekken, dan dient
    de klacht binnen 30 dagen na ontdekking te zijn ontvangen.
    Het indienen van een klacht schort de daartegenoverstaande verplichting van de afnemer niet
    op.
    Artikel 15 Geschillen
    Rechtsvorderingen worden aanhangig gemaakt voor het daarvoor aangewezen gerecht binnen
    het Arrondissement Utrecht, onverminderd de bevoegdheid van leverancier zich te wenden tot
    de wettelijk aangewezen relatief bevoegde rechter.
    Artikel 16 Toepasselijk recht
    Op alle overeenkomsten is Nederlands recht van toepassing.
    Pluscare B.V. – Algemene voorwaarden – versie 2.0-102024
    Artikel 1 Algemene bepalingen
    In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:
    1.opdrachtgever: de natuurlijke of rechtspersoon die aan opdrachtnemer een opdracht heeft
    verstrekt tot het verrichten van werkzaamheden, zulks in de ruimste zin van
    het woord
    2.opdrachtnemer: PhoneCare, MessageCare, Conferencecare, SMSCare (handelsnamen van
    PlusCare bv) , verder te noemen PLUSCARE, ingeschreven in het
    Handelsregister van de Kamer van Koophandel te Utrecht onder nummer
    30103717
    3.werkzaamheden:alle activiteiten van PLUSCARE welke zijn of worden geïnitieerd in opdracht
    en/of ten behoeve van de opdrachtnemer.
    4.bescheiden: alle door de opdrachtgever aan opdrachtnemer in het kader van de uitvoering
    van de overeenkomst ter beschikking gestelde zaken, gegevens en
    gegevensdragers.
    Artikel 2 Toepasselijkheid algemene voorwaarden
  5. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, alsmede op alle
    overeenkomsten welke de opdrachtnemer met zijn opdrachtgever aangaat, tenzij
    partijen uitdrukkelijk anders zijn overeengekomen.
  6. Van deze algemene voorwaarden afwijkende bedingen zijn slechts geldig indien deze
    uitdrukkelijk zijn overeengekomen en bovendien schriftelijk zijn bevestigd.
  7. Toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de opdrachtgever wordt hierbij
    uitdrukkelijk van de hand gewezen.
    Artikel 3 Aanbiedingen
  8. Alle aanbiedingen geschieden geheel vrijblijvend, tenzij uitdrukkelijk anders is vermeld.
  9. Het enkele uitbrengen van een prijsopgave, begroting, voorcalculatie of soortgelijke
    mededeling kan niet gelijkgesteld worden aan een aanbieding in de hiervoor en bedoelde
    zin en kan de opdrachtnemer derhalve niet verplichten tot het sluiten van een
    overeenkomst.
    Artikel 4 Prijs
  10. Partijen kunnen overeenkomen dat voorafgaand aan de uitvoering van de
    werkzaamheden door opdrachtgever een door opdrachtnemer vast te stellen
    voorschotbedrag wordt voldaan.
  11. Opdrachtnemer heeft het recht de uitvoering van de werkzaamheden niet aan te vangen,
    dan wel om deze op te schorten, tot het moment dat het in het eerste lid genoemd
    voorschotbedrag is voldaan.
  12. De door partijen overeengekomen prijs is verschuldigd met de uitvoering van de
    werkzaamheden en ongeacht het resultaat van die werkzaamheden.
    Pluscare B.V. – Algemene voorwaarden – versie 2.0-102024
  13. De door partijen overeengekomen prijs kan tussentijds door de opdrachtnemer worden
    gewijzigd, indien opdrachtnemer zulks nodig mocht achten in geval van
    tarievenwijzigingen van telefoon- of stroomvoorzieningen, overheidsheƯingen en
    valutaschommelingen, welke voor zijn rekening komen en welke de 15% te boven gaan.
    Prijswijzigingen gelden alleen voor de toekomst en worden vooraf schriftelijk aan de
    opdrachtgever kenbaar gemaakt.
  14. Opdrachtgever is gerechtigd om na kennisneming van tussentijdse prijswijziging de
    overeenkomst per direct te beëindigen. Dit dient dan te geschieden door schriftelijke
    kennisgeving aan opdrachtnemer en binnen 14 dagen na verzendingsdatum van de
    voorgestelde prijswijziging. Indien de opdrachtgever geen bezwaar maakt tegen de
    voorgestelde tussentijdse prijswijziging op de wijze als hiervoor bedoeld, wordt hij
    geacht met de prijswijziging akkoord te zijn gegaan.
    Artikel 5 Duur van de overeenkomst
  15. Een overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, tenzij partijen uitdrukkelijk zijn
    overeengekomen dat zij voor bepaalde tijd is aangegaan.
  16. Indien de overeenkomst is beperkt tot het verrichten van één bepaalde dienst, zonder
    dat partijen hiervoor uitdrukkelijk een termijn (in de zin van fatale termijn) zijn
    overeengekomen, dan duurt de overeenkomst zo lang als de werkzaamheden
    redelijkerwijs in beslag nemen en tot het moment dat de werkzaamheden zijn afgerond.
    De opdrachtnemer zal niettemin -indien mogelijk- voorafgaand aan de uitvoering van de
    werkzaamheden een indicatie geven van de tijd welke deze in beslag zullen nemen.
    Artikel 6 Wijzigingen in en aanvullingen op de overeenkomst
  17. Wijzigingen in en aanvullingen op enige bepaling in de overeenkomst dan wel de
    algemene voorwaarden, kunnen slechts schriftelijk worden overeengekomen.
  18. Wijzigingen in en aanvullingen op enige bepaling in de overeenkomst dan wel de
    algemene voorwaarden, gelden slechts voor die ene overeenkomst, tenzij uitdrukkelijk
    anders is bepaald.
    Artikel 7 Verplichtingen opdrachtgever
  19. De opdrachtgever is gehouden alle door opdrachtnemer gewenste medewerking te
    verlenen en alle gegevens en goederen, waaronder stukken of gegevensdragers, welke
    opdrachtnemer naar eigen oordeel nodig heeft voor de uitvoering van zijn
    werkzaamheden, tijdig en in de door de opdrachtnemer gewenste vorm en op gewenste
    wijze ter beschikking te stellen.
  20. De opdrachtgever staat er voor in dat hij volledig gerechtigd is over de aan de
    opdrachtnemer overhandigde goederen en gegevens te beschikken.
  21. De opdrachtgever staat er voor in dat de opdrachtnemer nimmer werkzaamheden
    behoeft uit te voeren, dan wel ten behoeve van opdrachtnemer boodschappen te
    verspreiden, welke strijdig kunnen zijn met zijn eigen overtuiging dan wel met hetgeen in
    het maatschappelijk verkeer betaamt.
  22. Indien de opdrachtgever niet voldoet aan een van de hiervoren omschreven
    verplichtingen, heeft de opdrachtnemer het recht zijn werkzaamheden nog niet aan te
    Pluscare B.V. – Algemene voorwaarden – versie 2.0-102024
    vangen dan wel om deze op te schorten tot het moment dat de opdrachtnemer alsnog
    aan zijn verplichtingen heeft voldaan.
  23. Indien de opdrachtgever niet voldoet aan een van de hiervoren omschreven
    verplichtingen is hij bovendien gehouden alle schade te vergoeden die de
    opdrachtnemer hierdoor heeft geleden.
    Artikel 8 Verplichtingen opdrachtnemer
  24. Opdrachtnemer zal zich optimaal inspannen om de overeengekomen werkzaamheden
    naar eigen inzicht en deskundigheid uit te voeren, zoveel mogelijk in overeenstemming
    met de wensen en instructies van de opdrachtgever.
  25. Opdrachtnemer is gerechtigd de werkzaamheden geheel dan wel gedeeltelijk door
    derden te laten verrichten.
    Artikel 9 Rechten van derden
  26. De opdrachtgever neemt alle redelijkerwijs te vergen voorzorgen in acht om te
    voorkomen dat, ter zake van door hem aan opdrachtnemer ter beschikking gestelde
    bescheiden, derden jegens de opdrachtnemer een rechtsvordering zouden kunnen
    instellen welke is gebaseerd op inbreuk op enig hen toekomend recht.
  27. Indien het onherroepelijk vaststaat dat sprake is of zal zijn van inbreuk op een aan een
    derde toekomend recht als bedoeld in lid 1, zal de opdrachtnemer de geleverde
    bescheiden terugnemen met vergoeding van de tot dan toe door opdrachtnemer
    gemaakte kosten, dan wel ervoor zorgdragen dat opdrachtnemer het geleverde
    ongestoord kan blijven gebruiken.
    Artikel 10 Aansprakelijkheid
  28. Voor alle directe schade van de opdrachtgever, verbandhoudend met, dan wel
    veroorzaakt door niet, niet-tijdige of niet-behoorlijke uitvoering van de werkzaamheden,
    is de aansprakelijkheid van de opdrachtnemer beperkt tot het bedrag van de voor de
    overeenkomst bedongen prijs, doch in ieder geval niet hoger dan het bedrag waarvoor
    opdrachtnemer zich heeft laten verzekeren.
  29. De opdrachtnemer is nimmer gehouden tot vergoeding van indirecte schade, uit welken
    hoofde ook.
  30. De opdrachtgever is gehouden de opdrachtnemer voldoende gelegenheid te bieden de
    schade welke de opdrachtgever mogelijkerwijs zou lijden en tot vergoeding waarvan de
    opdrachtnemer mogelijkerwijs verplicht zou zijn, ongedaan te maken dan wel deze te
    beperken.
  31. De opdrachtnemer is nimmer gehouden tot vergoeding van schade welke ontstaat door
    beschadiging aan of zoekraken van door opdrachtgever ter hand gestelde bescheiden
    tijdens vervoer of verzending, ongeacht in wiens opdracht vervoer of verzending
    plaatsvindt.
    Artikel 11 Overmacht
  32. Onder overmacht wordt verstaan: die omstandigheden die de nakoming van de
    overeenkomst verhinderen en die niet aan de opdrachtnemer kunnen worden
    Pluscare B.V. – Algemene voorwaarden – versie 2.0-102024
    toegerekend. Onder overmacht wordt onder andere gerekend een stagnatie in de
    geregelde gang van zaken binnen de onderneming van de opdrachtnemer.
  33. Onder overmacht wordt in ieder geval verstaan: uitval, onderbreking of storing van de
    stroom- en telefoonvoorziening van opdrachtnemer, zonder dat de oorzaak daarvoor aan
    opdrachtnemer te wijten is.
  34. Indien de opdrachtnemer door overmacht zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet,
    niet tijdig of niet naar behoren kan nakomen, worden die verplichtingen opgeschort tot
    het moment dat de omstandigheden welke de overmacht veroorzaken zijn opgeheven.
  35. Indien de periode waarin deugdelijke nakoming door overmacht onmogelijk is langer
    duurt dan 90 dagen, dan wel een fatale termijn overschrijdt, zijn beide partijen bevoegd
    de overeenkomst te ontbinden, zonder dat er in dat geval een verplichting tot
    schadevergoeding bestaat.
    Artikel 12 Beëindiging van de overeenkomst
  36. Zowel de opdrachtnemer als de opdrachtgever is bevoegd de overeenkomst te
    ontbinden, doch slechts indien zijn wederpartij tekort is gekomen in de nakoming van
    een wezenlijk deel van de op hem rustende verplichting en ter zake in verzuim geraakt is.
  37. Zowel de opdrachtnemer als de opdrachtgever is bevoegd de overeenkomst te
    ontbinden, indien de wederpartij in staat van faillissement verkeert of aan de wederpartij
    surseance van betaling is verleend.
  38. Indien een overeenkomst naar aard en inhoud aangegaan is voor onbepaalde tijd, kan
    deze door elk der partijen door opzegging worden beëindigd. Opzegging dient schriftelijk
    en onder opgave van redenen te geschieden. Voor opzegging dient een termijn van 1
    maand inachtgenomen te worden, tenzij partijen uitdrukkelijk anders zijn
    overeengekomen.
    Artikel 13 Betaling
  39. Betaling van facturen dient te geschieden binnen de gestelde termijn beschreven op
    iedere nota, door middel van een wettig betaalmiddel, ten kantore van opdrachtnemer,
    tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders is overeengekomen.
  40. In geval van liquidatie, faillissement of surséance van betaling van de opdrachtgever
    zullen alle vorderingen welke de opdrachtnemer nog op deze opdrachtgever mocht
    hebben direct opeisbaar zijn.
  41. Betaling dient te geschieden in Nederlandse valuta.
  42. Betaling dient plaats te vinden zonder enig beroep op korting of verrekening.
  43. Indien de opdrachtgever niet binnen de overeengekomen betalingstermijn heeft betaald,
    is hij van rechtswege in verzuim en heeft de opdrachtnemer vanaf de vervaldatum recht
    op de vertragingsrente ter hoogte van de wettelijke rente, vermeerderd met 3%.
  44. Alle kosten, ter verkrijging van voldoening zowel in als buiten rechte, komen voor
    rekening van de afnemer. Deze kosten worden vastgesteld op ten minste 15% van het te
    vorderen bedrag, met een minimum van € 250,00. Indien de opdrachtnemer aantoont
    Pluscare B.V. – Algemene voorwaarden – versie 2.0-102024
    noodzakelijkerwijs hogere kosten te hebben gemaakt, komt ook het meerdere voor
    vergoeding in aanmerking.
  45. Opdrachtnemer is bevoegd al zijn verplichtingen jegens opdrachtnemer op te schorten,
    waaronder afgifte van bescheiden of andere zaken, tot het moment dat opdrachtnemer
    alle opeisbare vorderingen heeft voldaan.
    Artikel 14 Klachten
  46. Alle klachten met betrekking tot door de opdrachtnemer verrichte werkzaamheden,
    dienen binnen 30 dagen na uitvoering van de werkzaamheden dan wel ontvangst van de
    factuur op schrift door de opdrachtnemer te zijn ontvangen. Indien de opdrachtgever kan
    aantonen dat hij een gebrek waarop de klacht stoelt redelijkerwijs niet eerder had
    kunnen ontdekken, dan dient de klacht binnen 30 dagen na ontdekking te zijn ontvangen.
  47. Het indienen van een klacht schort de daartegenoverstaande verplichting van de
    afnemer niet op.
    Artikel 15 Geschillen
  48. Rechtsvorderingen worden aanhangig gemaakt voor het daarvoor aangewezen gerecht
    binnen het Arrondissement Utrecht, onverminderd de bevoegdheid van leverancier zich
    te wenden tot de wettelijk aangewezen relatief bevoegde rechter.
    Artikel 16 Toepasselijk recht
  49. Op alle overeenkomsten is Nederlands recht van toepassing.